Hiç Bilmeyenler İçin Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş-5 — Sınıfı inşa etmek

Bu yazı daha önce yazdığım Hiç Bilmeyenler İçin Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş-4 yazısının devamıdır. Önce onu okumanızı öneririm. Medium.com adresinde görüntüleyin Önceki yazılarda nesne yönelimli programlama mantığını, sınıflarımızı nasıl oluşturacağımızı, tek sorumluluk prensibini, bilgi gizlemeyi, sihirli yaratıcı metotları kavramaya çalıştık. Bir önceki yazıda sadece metot isimlerini içeren arayüzler yani interface’ler yazdık. Önümüzde iki yol var: Harala gürele kullanıcıyı düşünmeden sınıfların içlerini doldurmaya başlamak. Ya da bu sınıfları kullanacak uygulamayı yazmak. Yani bu sınıfları uygulamayı yazarken test etmek ve çıkabilecek hatalara önceden önlem almak. Biz arayüz yazdığımız için kullanıcının kullanacağı kodları zaten belirtmiş olduk. PHP’de test konusuna bu yazıda basitçe değineceğim. Çünkü kodumuzu insanlar kullanacak. Daha sonra phpUnit konusuna geldiğimizde detaylıca anlatacağım da. Bu insanların neye ihtiyaçları olduğunu, neler yapabileceklerini az çok tahmin edebiliyorsak, sınıflarımızın içlerini bu kullanıcıların yapacakları hatalara karşı dayanıklı bir ş...
Patreon üyelerine özel içerik.
To view this content, you must be a member of Mutlu's Patreon at "Merakli Bilişimci Üye..." or higher tier
Already a Patreon member? Refresh to access this post.

Hiç Bilmeyenler İçin Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş-5 — Sınıfı inşa etmek” için bir yorum

  1. Şuradan ulaşabilirsiniz bir sonraki yazıya yazıyor ama son cümleden sonra link görünmüyor

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir