Nesne Yönelimli Programlama Mantığı – OOP

Sürekli sağdan soldan duyuyorsunuzdur. Artık hayatımızda OOP ve NYP diye kavramlar var. Bu yazıda size teknik detaylardan daha çok sınıfları neden kullanmalıyız ve mantığı nedir onu anlatmaya çalışacağım. Eğer siz de “ben fonksiyon yazıyorum, oop neymiş yeaaaee” demiyorsanız, kendinizi geliştirmeye de açıksanız oop’nin, yani nesne yönelimli programlamanın faydalarından başlayalım. 1. Kodunuz okunabilir olur. Kodda kullandığınız değişkenleri, fonksiyonları rahatça görebilir ve değiştirebilirsiniz. Aynı projede çalışan sizden başka geliştiriciler kodunuzu anlayabilirler. 2. Kodunuz tekrar tekrar kullanılabilir Örneğin her veritabanı işleminde tekrar tekrar SQL kodu yazmak yerine, bir veritabnı sınıfı kullanırsınız, ya da bu ekle, sil, göster, listele işlemlerini yapan bi sınıf oluşturursunuz, başka bir şirket bu proje oracle’da çalışsın istiyorum dediğinde apışıp kalmazsınız. Ya da bir okul için yazdığınız “öğrenciler” sınıfını, öğrencilerin notlarının yönetildiği ders yönetim sisteminde ve yemekhane yönetim sisteminde kolayca kullanabilirsiniz. 3. K...
Patreon üyelerine özel içerik.
To view this content, you must be a member of Mutlu's Patreon at "Merakli Bilişimci Üye..." or higher tier
Already a Patreon member? Refresh to access this post.

Nesne Yönelimli Programlama Mantığı – OOP” için bir yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir